Oczekujesz pasz najwyższej jakości ze swojego pokosu? W takim razie zdecydowanie powinieneś się przyjrzeć innowacyjnym zgrabiarkom Fendt Former. Te maszyny o szerokości roboczej sięgającej 13,8 m są specjalistami w czystym i dokładnym zbieraniu pokosu, przekładającym się na wyższą jakość pasz. Zawsze i we wszystkich warunkach.
W poszczególnych modelach są montowane różne głowice zgrabiające. Wszystkie one zaprojektowane zostały pod kątem stabilności i długiej żywotności. Łatwe w serwisowaniu głowice zgrabiające Former 3 i Former 4 są mocowane śrubowo przy użyciu pierścieni stożkowych, dzięki czemu powstaje jeden wytrzymały moduł zapewniający idealne wyśrodkowanie. Śruby nie są narażone na działanie sił ścinających. Z kolei w głowicach zgrabiających Former 5 i Former 6 zastosowano bezobsługowe łożyska ramion wirnika. Wykorzystano łożyska kulkowe z dużymi odległościami pomiędzy. Zapewniają one głowicy maksymalną stabilność.
Ramiona zębowe zgrabiarek Fendt Former rozmieszczone są na stycznych. Zapewnia to niezrównaną jakość zgrabiania i optymalne podbieranie materiału nawet przy wyższych prędkościach. Podwójne palce są przykręcane do uchwytów od spodu, dzięki czemu powstaje gładka powierzchnia, do której nie przyczepia się masa roślinna. Odległość palców od zwojów zapewnia nieograniczoną pracę. Ramiona palców można odłączyć po wyjęciu jednej zawleczki, a sterujące nimi drążki wymienia się pojedynczo bez konieczności demontażu flanszy wirnika. W tym celu wystarczy poluzować pojedyncze śruby.
Prosty, ale odporny na zużycie i wytrzymały, a przede wszystkim precyzyjny — właśnie taki jest opatentowany układ kierowniczy SteerGuard. W układzie kierowniczym ze zwrotnicami zastosowano regulowane końcówki drążków kierowniczych rodem z pojazdów użytkowych. Zapewnia to precyzyjne samoczynne kierowanie i doskonałą stabilność. W celu skierowania sił kierujących do tyłu wał kierownicy umieszczono w obrębie ramy i zabezpieczono przed uszkodzeniami. Posiada on niewiele punktów separacyjnych i uchwytów montażowych, tym samym ulega bardzo niewielkiemu zużyciu.
Czop wirników położony na zewnątrz środka ciężkości sprawia, że najpierw podnoszone są one z przodu, a następnie z tyłu. Podczas opuszczania proces przebiega w odwrotny sposób: Wirnik najpierw dotyka podłoża z tyłu, a następnie z przodu, co zapobiega wbijaniu się zębów w podłoże. Rozwiązanie to chroni zarówno zęby, jak i ruń, jak również zapobiega przedostawaniu się brudu i zanieczyszczeń do paszy.
Wypełnij formularz i zostaw nam swoje dane – specjalista ds. sprzedaży maszyn nowych oraz używanych skontatkuje się w ciągu jednego dnia roboczego!